zondag 19 april 2015

Van blog naar domeinnaam: www.noorderzucht.nl

In het vorige bericht, getiteld Afscheid, werd al duidelijk dat Noorderzucht in haar oorspronkelijke vorm niet verder zou blijven bestaan. Ik kreeg de blog van mijn mede bloggers cadeau en ik was blij dat ik de naam kon behouden om verder te schrijven en te bloggen over verslaving en aanverwante onderwerpen in het noorden van Nederland.
Want verslaving is lang niet altijd eenduidig; in het eerste blog van mijn hand, Opstand in het Huis van Bewaring, ging het bijvoorbeeld niet over verslaving maar over mijn inmiddels overleden cliënt Frederik P. die met dakpannen stond te smijten. Voor de goede verstaander was duidelijk dat Fré niet voor niets in het Huis van Bewaring verbleef en in het volgende blog, over de afloop van de zaak, bleek ook wel dat hij tijdens het plegen van de strafbare feiten, onder invloed van '70 tot 80 glazen bier' geweest was.
Ondanks dat vond ik toch dat ik de ondertitel van Noorderzucht.blogspot.nl maar wat breder moest maken. En ging ik bedenken wat ik er verder mee wilde doen. En hoe.

Dat hoe werd mij al snel duidelijk; ik wilde graag dat de blogs een goede back up kregen zodat ze bewaard blijven, wat in Blogger niet altijd het geval schijnt te zijn als het er teveel worden, en ik wilde een hippere uitstraling en een meer professionele omgeving om de blog te presenteren.
Ik moest een site.

EEN SITE? HELP! Via Twitter volgde ik al een tijdje @purepixelpassie, waarachter Irene schuil gaat, 'Zeg maar 'Pix',  Bloggert met goed haar'. Dat laatste sprak mij al bijzonder aan. Ze weet ook alles van Wordpress en is razendsnel zo bleek al gauw.
Ik mailde haar om hulp en nog geen week later was www.noorderzucht.nl een feit. Compleet met alle geïmporteerde (oude) blogs van Blogger, een knop waarmee alle blogs van elk van de auteurs onder elkaar staan en dus achter elkaar te lezen zijn, en een naar mijn mening mooiere lay out en een professionelere uitstraling. Ik ben er topblij mee en ik hoop de lezers van Noorderzucht ook.

Vanaf nu ben ik dus te vinden onder www.noorderzucht.nl en te mailen over de blog via info@noorderzucht.nl; ook voor degenen die een verhaal, een mooie quote, een foto of wat dan ook willen doneren, hartelijk welkom!
Ik hoop jullie daar weer snel te treffen.
Voor het afleren nog 1 keer hier een plaatje met bijbehorende quote ;-)


Verslaving, verzameldrang en een autismespectrumstoornis.










Maar Froukje! Ik weet precies welke blikken omgespoeld zijn en welke nog niet!
(de blikken waren alle leeg gedronken en mijn cliënt wist ook te vermelden hoeveel het er precies waren. Meer dan 4000.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten